CLAIRE-MALLORCA.reismee.nl

Stappen in El Arnal

Gisterenavond wezen stappen in El Arnal! HAhah, werd eens een keer tijd! Ik ben er allanger als een maand en was nog niet wezen stappen.... schandalig! Maar daar is dus bij deze verandering in gebracht.

Samen met collega's van het restaurant naar verschillende bars geweest en daarna naar discotheek Veronica. Het waren voornamelijk hollandse tenten.. en ja wat tref je daar: Hollanders!! Ik had een behoorlijke grote tent bij Veronica in gedachten, dat viel een beetje tegen. Ik vind het een leuke tent, kunnen alleen niet heeeel veel mensen in. Qua oppervlakte een beetje te vergelijken denk ik met de benedenvloer van Manhattan in Arnhem. Wel een stuk knusser en ook verschillende bars. Mental Theo was voor vanavond de DJ, gelukkig niet alleen maar hardstyle maar ook hollandse en r&b muziek! Is een latertje geworden, was 06:00 uur thuis... Dat haal ik niet in Arnhem! ahahhaha.

Wel echt super toeristisch: Allemaal hondsgeil!! Elke wip die men aan kan pakken grijpt men met twee handen. Ik wil niet zeggen dat dat niet zo is in bijv discotheken in Arnhem maar hier in een toeristenplaats ligt het er toch wel dik boven op. Mensen gaan een weekje op vakantie en gaan gewoon helemaal los.... Slogan van toeristen: Het kan altijd nog gekker en geiler!

Genoeg over de geilheid van de toeristen hier.... Ik heb een leuke en gezellige avond gehad met mijn collega's! Was er wel weer even aan toe om even lekker uit te gaan... Mis mijn vriendinnetjes wel hoor... lekker stappen en even wat gaan drinken op de oude vertrouwde Korenmarkt!

Liefs en een Dikke Kus vanuit het warme Mallorca

En daar is Juli...

Oma Marijke is afgelopen dinsdag weer op het vliegtuig gestapt naar Nederland. (Marijke ik hoop dat het allemaal wat beter gaat met je gezondheid! Sterkte.)

Dinsdag en Woensdag had ik beide vrij. Dinsdag ben ik in Palma wezen winkelen, wat een geweldige stad!! Helemaal mijn ding. Ik wou eerst met de fiets er naar toe gaan, de route die ik al eerder met mijn moeder heb gefietst, maar ik ben toch maar met de bus gegaan.. Ik weet dan nu ook waar het busstation in Palma is. Dik dubbel geslaagd met kleding... want hier heb je een halve dag een t-shirt aan en dan ben je je weer aan het omkleden... daar had ik niet opgerekend! Echte hele leuke winkels en natuurlijk vooral erg leuke kleding! Kon het ook niet laten om een nieuwe Ray Ban zonnebril te halen..... Als je geld hebt moet je het laten rollen, enje geld niet meenemen dekist in! Lekker gegeten en op verschillende terrasjes gezeten.

Woensdag was het de bedoeling om naarhet strand in El Arnal te gaan. Ik ben alleen op dit moment zo druk met de serie Prison Break, want deeltwee was weer terecht, dat dat hele strand er niet meer van kwam. Echt schandalig, zit ik op een mooi en warm eiland, ga ik binnen de gehele dag Prison Break zitten kijken! Maar wat een goedeserie zeg! En zo spannend....

Door de vrije dagen ga je wel een beetje nadenken.. Ik merk dat ik het thuisfront en alles daarom heen wel echt begin te missen.... Ik vind het super leuk om hier op de kinderen te passen.... maar mijn werk word wel een gemis.... En de sociale contacten die je hier hebt zijn als je aan het werk bent in het restaurant... Dat is niks vergeleken met thuis de vrienden en de sociale contacten. Buren zie je weinig tot niet... Ik mis de drukte en gezelligheiddie ik vaak om me heen heb..

De tijd vliegt!!!!!

Ik zit hier a.s. maandag al een maand! De tijd vliegt voorbij.... niet normaal. Een week is zo om, laat staan een dag.. Dat zal natuurlijk ook te maken hebben dat ik het hier naar mijn zin heb. Als je het niet naar je zin hebt zijn de dagen lang....

Deze week was Oma Marijke op bezoek bij Brigitte en Wouter. Een lieve en nog actieve vrouw voor haar leeftijd. Marijke was de hele tijd druk in de weer met de kids, wat voor mij natuurlijk een kleine verlichting was

Wink

Dinsdagavond voor het eerst in het restaurant gewerkt. Echt super leuk! Ik maakte me natuurlijk weer druk of ik het wel allemaal zou snappen, maar dat ging allemaal vrij snel. Dus weer in de weer geweest met serveren... en verschillende talen. Dahm, ik ga hier nog veel leren....!!! Mijn duits was onlangs erg slecht, begint hier dus weer een beetje te komen. En natuurlijk engels... ahahha, mijn specialiteit! Van spaans kan ik echt niks maken, gelukkig hebben weweinig spaanse klanten in het restaurant. En natuurlijk even onder de jonge mensen ipv de poepluiers! Er werken leuke jonge mensen in het restaurant, een aantal nederlandsen en pools/ duits/ spaans.

Soms lijkt het wel een beetje of ik op mijn werk ben. Robin begint nu op een leeftijd te komen dat hij veel grenzen aan het opzoeken is... dus de kamerplaatsingen worden in overvloed gegeven! HAHHHA.

Ik merk wel dat ik het werk echt mis! Ik mis de puberale meiden en mijn leuke collega's! Met kleine kinderen is het: dit mag niet dat mag niet... Bij de meiden gaat dat ook wel zo maar toch anders.... De meiden zijn op leeftijd en kunnen nadenken. Kleine kinderen kunnen ook nadenken, want Robinweet dondersgoed wat wel en niet mag... Maar de communicatie tussen een puber of een klein kind is heel anders! En dat mis ik....

Lekker veel gezwommen in de zee maar ook in het zwembad bij huis. Begin aardig te kleuren... Vrijdagochtend zijn we (Brigitte, Marijke, de kids en Claire) naar een mooi strandje geweest waar het heel lang ondiep is. Kindvriendelijk dus.... Ik vind het erg leuk dat ik veel van het eiland zie en niet alleen hierin het afgelegen Tolleric mebevind!

Foutje

Tja, valt je ene verhaal weg.. maak je weer een nieuwe, en staan ze er allebei op! pffff,.... computers..BAH!

Afgelopen week

Afgelopen week is mijn moeder voor een weekje op Mallorca geweest. We hebben veel gezellige dingen samen gedaan en vooral ook veel gekletst! En.. natuurlijk Mallorca verkent..

Maandagavond zijn we samen El Arnal in geweest en hebben we lekker wat rond gekeken en een terrasje gepakt. Daarna zijn we naar een echte spaanse bar/ tapasbar geweest waar we lekker hebben gegeten en voetbal hebben gekeken. Wat een spaanse gezelligheid!

Woensdag hebben we fietsen in El Arnal gehuurd en zijn we van El Arnal naar de hoofdstad Palma gefietst. Een speciaal aangelegde fietstroute langs de kust tussen beide steden. Wat een mooie route, mooi plekjes/ strandjes en uitzicht op zee. De hoofdstad Palma is een mooie stad met ook een mooi oud gedeelte waarin je van die echte oude/ smalle steegjes tegen komt. Waar net een auto door kan rijden.... Met veel kleine winkeltjes en terrasjes. Dus natuurlijk even gewinkeld en genoten van terrasjes! Maar de tijd vliegt zo voorbij en dan moet je toch echt weer terug op de fiets naar El Arnal. Het fietsen zelf is erg prettig in de warmte aangezien er op Mallorca zo'n lekker windje heerst! S avonds bij Del Sol wezen eten, een anders restaurant van Wouter en Brigitte. Een mooi restaurant wat zich op de 1e etage bevind en dan ook een mooi groot balkon heeft met uitzicht op zee.

Vrijdag zijn we met de auto naar het klooster Lluc gereden. Jeetje, wat een smalle bergweggetjes. tja, en dan heeft Claire dus net hoogtevrees! Maar naar 5 van die bochten is de 6e toch echt weer hetzelfde. Dus het went... Die middag het klooster bekeken en intrek in onze kloosterkamer genomen. Mooi klooster en een leuke ervaring om een keer in een klooster te slapen. Alleen moet je wle om 23u op je kamer zijn en moet het stil zijn, geen feestje dus... Dus leuk voor een nachtje en dan heb je het ook wel gezien!

Zaterdag hebben we een route langs de kust door de bergen genomen. Zodat we nog wat mooie stukjes van het eiland zouden zien! Mallorca is absoluut een heel mooi eiland, nu in deze periode van het jaar ook erg groen en bloemerig! We zijn naar een leuk klein dorpje in de bergen gereden: Fornalutx. Een dorpje met veel smalle en groene steegjes, bloemen en sinasappel en citroenbomen. Echt een heel dromerig dorpje, echt de moeite waard om op Mallorca te bezoeken. Daarna met de auto verder gereden door de bergen en smalle straatje... Nou je kan het haast wel raden, een kleine aanreiding gehad waarbij zowel mijn spiegel als die van de andere auti eraf zijn gereden. De dochter van de bestuurder (Duits) kwam meteen wijzend op mij af dat ik te veel op hun rijbaan had gereden. Gelukkig bewijzen mijn foto's die ik van dit al heb gemaakt iets anders... Ik ben namelijk ook meteen op de plek van de aanrijding gestopt terwijl zij zijn doorgereden... hmmm... Ik baalde enorm dat dit me was overkomen aangezien ik in een auto van een ander reed! ik hooop dat het allemaal qua verzekering etc goed afloopt! Maar je kan je wel voorstellen dat ik wel even klaar was met die stomme weggetjes, we zijn dan ook meteen naar huis gereden. Daar hebben we Brigitte en de kids opgepikt en zijn we lekker naar het mooie strandje van Cala Pi gegaan en hebben lekker gezwommen. En ja zelfs Claire ging het water in! Wat een wonder.... not! Die tempraturen beginnen hier aardig te stijgen! savonds lekker zelf gemaakte tapas gegeten, door Brigitte! Heerlijk!

Ik vond het weekje dat me moeder er was erg gezellig en heb me dan ook prima vermaakt. Dit geld ook voor mijn moeder. Ze gaf aan een hele leuke week te hebben gehad en zeker nog eens terug te gaan naar Mallorca. Mallorca was toch niet zo toeristisch als ze had gedacht... En het was volgens haar toch echt wel een mooi eiland! Ik had dan ook wel een beetje moeite om haar zondagochtend, heeeel vroeg, op het vliegtuig te zetten!

Kusje en Liefs,

Afgelopen week

Afgelopen week is mijn moeder voor een weekje naar Mallorca geweest. Het weekje vloog voorbij! Veel gezellige dingen samen gedaan en lekkerveel gekletst!

Laughing

Veel terrasjes en strandjes gezien en gezeten. Maandagavond zijn we naar El Arnal geweest waar we lekker spaans hebben gegeten en voetbal hebben gekeken in een echte spaanse bar/ tapasbarretje.

Woensdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs de kust van El Arnal naar de hoofdstad Palma gefietst. Echt een super mooie route, mooie strandjes en vooral een erg mooi uitzicht. Zo zag mijn moeder dus ook even iets anders dan het drukke toerisme van Mallorca! De hoofdstad Palma is een mooie stad met ook een heel mooi oud gedeelte waarin je te maken krijgt met hele smalle steegjes en leuke kleine winkeltjes.

Vrijdag en zaterdag zijn we met de auto weg geweest naar het klooster Lluc. Jeetje, wat een smalle en enge weggetjes door de bergen, en dan met mijn hoogtevrees.... Pfff, behoorlijk wat gezweet! AHAH, maar uiteindelijk ging het me heel goed af in de bergen! We hebben de nacht in het klooster doorgebracht, 23u moest iedereen op de kamer zijn en stil.... Dus geen feestjes... Het was een hele leuke ervaring maar een nachtje is meer als zat! Dan heb je het klooster wel gezien... De zaterdag begon erg leuk, we hadden ons voorgenomen om de terugweg door de bergen langs de kust terug te rijen...dus weer erge smalle weggetjes en idiote weggebruikers die knoephard rijden! Nou je kan het al raden: We reden op een smallle weg waarop iets harder werd gereden omdat deze niet langs de bergen ging en een rechte weg was. Wat gebeurd er: Rijd mijn tegenligger mijn spiegel er af waardoor dus ook van diegene de spiegel er af ligt! (Verder niks en ook geen gewonde!) De tegenpartij is eerst een stuk doorgereden...mijn moeder en ik dachte nog dat ze echt helemaal door zouden rijden. Maar uiteindelijk zijn ze getsopt en uitgestapt, ik was meteen ter plekke gestopt! De dochter (die niet achter het stuur zat) kwam meteen op ons af: Jullie reden te veel op onze rijbaan etc! Exht neit normaal, meteeen wijzen en niet eens vragen hoe het met ons is! Maar zei gaf helemaal ons de schuld, mijn moeder en ik stonde dan ook een beetje paf. We hebben foto's gemaakt en gegevens uitgewisseld. Maar uit de foto's blijkt dat ik niet fout zit, maar je weet niet in hoeverre hun fout zitten omdat ze door zijn gereden van de plek waar het gebeurde! Beetje stom van ze... Ik was best boos dat er meteen zo naar mij werd gewezen! Daarnaast baal ik ervan dat ik de auto leen en dat me dit dan gebeurd! Ik hoop dat het allemaal goed geregeld kan worden...... We zijn daarna dan ook niet meer doorgereden langs de kust, voor mij was de lol er namelijk wel af... We zijn naar huis gegaan en zijn lekker met Brigitte en de kids naar het mooie strandje van Cala Pi geweest. Even wat verkoeling, ben dus ook voor het eerst echt de zee ingegaan. Hahah, ja ben niet zo'n grote held om het water in te gaan... Maar met deze tempraturen, boven de 30 graden, ga ik zeker het water in!

We zijn trouwens zaterdag ook nog in een echt heel mooi dorpje geweest namelijk Fornalutx. Een klein dorpje met veel kleine knusse steegjes, veel bloemen en groen en veel sinasappel en citroenbomen! Een absolute aanrader om hier op Mallorca te bezoeken.....

Ondertussen is Robin erg gek op mijn moeder geworden. Elke keer weer puzzels met haar doen! Ik vond het erg leuk dat me moeder er was voor een weekje, had dan ook wel een beetje moeten met haar afgelopen zondagochtend op het vliegtuig te zetten.Volgens mij heeft ze nu een hele andere kijk op Mallorca en zal ze zeker nog eens terug komen naar Mallorca. Het is echt een heel mooi eiland!

Meine Mutti!!!

Heel goed nieuws!! Mijn moeder komt a.s. zondag voor een weekje naar Mallorca. Jeetje, wat heb ik daar zin in. Even iemand om je heen die je helemaal kent... Ik ben heel benieuwd wat mijn moeder van Mallorca gaat vinden, ik denk namelijk dat ze het wel mooi vind. HAHA, als ik haar maar niet het toerisme laat zien...

Wink

Liefs en een kus,

Cala Pi

Gisteren met Brigitte en de kinderen naar Cala Pi geweest. Een kustplaats met daarbij een super mooie baai! Echt zo'n baai die je alleen in films tegen komt. Tja, waarom komen we die alleen in films tegen?! Die liggen zo afgelegen dat er geen kip komt... Je rijd vanaf de woonwijk Tolleric zo'n 15 min naar Cala Pi, maar dan ga je echt alleen een weg rechtdoor... Zo zie je wat voorn ruimte zo'n eiland heeft! Jammer dat het geen mooi weer was... dat zie je ook terug in de foto's... anders heb je echt mooie foto's!

Gelukkig houd dit al Brigitte niet om mij mooie plaatjes en strandjes van het eiland te laten zien.. Straks word ik nog verliefd... Op het eiland MALLORCA!