CLAIRE-MALLORCA.reismee.nl

Afgelopen week

Afgelopen week is mijn moeder voor een weekje naar Mallorca geweest. Het weekje vloog voorbij! Veel gezellige dingen samen gedaan en lekkerveel gekletst!

Laughing

Veel terrasjes en strandjes gezien en gezeten. Maandagavond zijn we naar El Arnal geweest waar we lekker spaans hebben gegeten en voetbal hebben gekeken in een echte spaanse bar/ tapasbarretje.

Woensdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs de kust van El Arnal naar de hoofdstad Palma gefietst. Echt een super mooie route, mooie strandjes en vooral een erg mooi uitzicht. Zo zag mijn moeder dus ook even iets anders dan het drukke toerisme van Mallorca! De hoofdstad Palma is een mooie stad met ook een heel mooi oud gedeelte waarin je te maken krijgt met hele smalle steegjes en leuke kleine winkeltjes.

Vrijdag en zaterdag zijn we met de auto weg geweest naar het klooster Lluc. Jeetje, wat een smalle en enge weggetjes door de bergen, en dan met mijn hoogtevrees.... Pfff, behoorlijk wat gezweet! AHAH, maar uiteindelijk ging het me heel goed af in de bergen! We hebben de nacht in het klooster doorgebracht, 23u moest iedereen op de kamer zijn en stil.... Dus geen feestjes... Het was een hele leuke ervaring maar een nachtje is meer als zat! Dan heb je het klooster wel gezien... De zaterdag begon erg leuk, we hadden ons voorgenomen om de terugweg door de bergen langs de kust terug te rijen...dus weer erge smalle weggetjes en idiote weggebruikers die knoephard rijden! Nou je kan het al raden: We reden op een smallle weg waarop iets harder werd gereden omdat deze niet langs de bergen ging en een rechte weg was. Wat gebeurd er: Rijd mijn tegenligger mijn spiegel er af waardoor dus ook van diegene de spiegel er af ligt! (Verder niks en ook geen gewonde!) De tegenpartij is eerst een stuk doorgereden...mijn moeder en ik dachte nog dat ze echt helemaal door zouden rijden. Maar uiteindelijk zijn ze getsopt en uitgestapt, ik was meteen ter plekke gestopt! De dochter (die niet achter het stuur zat) kwam meteen op ons af: Jullie reden te veel op onze rijbaan etc! Exht neit normaal, meteeen wijzen en niet eens vragen hoe het met ons is! Maar zei gaf helemaal ons de schuld, mijn moeder en ik stonde dan ook een beetje paf. We hebben foto's gemaakt en gegevens uitgewisseld. Maar uit de foto's blijkt dat ik niet fout zit, maar je weet niet in hoeverre hun fout zitten omdat ze door zijn gereden van de plek waar het gebeurde! Beetje stom van ze... Ik was best boos dat er meteen zo naar mij werd gewezen! Daarnaast baal ik ervan dat ik de auto leen en dat me dit dan gebeurd! Ik hoop dat het allemaal goed geregeld kan worden...... We zijn daarna dan ook niet meer doorgereden langs de kust, voor mij was de lol er namelijk wel af... We zijn naar huis gegaan en zijn lekker met Brigitte en de kids naar het mooie strandje van Cala Pi geweest. Even wat verkoeling, ben dus ook voor het eerst echt de zee ingegaan. Hahah, ja ben niet zo'n grote held om het water in te gaan... Maar met deze tempraturen, boven de 30 graden, ga ik zeker het water in!

We zijn trouwens zaterdag ook nog in een echt heel mooi dorpje geweest namelijk Fornalutx. Een klein dorpje met veel kleine knusse steegjes, veel bloemen en groen en veel sinasappel en citroenbomen! Een absolute aanrader om hier op Mallorca te bezoeken.....

Ondertussen is Robin erg gek op mijn moeder geworden. Elke keer weer puzzels met haar doen! Ik vond het erg leuk dat me moeder er was voor een weekje, had dan ook wel een beetje moeten met haar afgelopen zondagochtend op het vliegtuig te zetten.Volgens mij heeft ze nu een hele andere kijk op Mallorca en zal ze zeker nog eens terug komen naar Mallorca. Het is echt een heel mooi eiland!

Reacties

Reacties

ghis

heey lief :)

mooie lijst man! :D met die engeltjes.. gister zware hagel gehad hier de dakgoot kon het niet meer aan dus lekte door in mijn kamer :( ik wil mooi weer!! volgende week diploma-uitreiking.. vind het wel jammer dat je er niet bij kan zijn. in september is luxor weer open en dan gaan we zekers een keer samen ok?! ik begin je nu toch wel een beetje te missen.. en dan te bedenken dat je er pas 4 weken zit.. spreek je snel weer.. kusje

mam

Hallo lieverd,

Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt, ik zou het
niet anders hebben gedaan. Het was buiten verwachting het eiland, want ik ging voor jou. Maar ik heb van jou genoten en van het eiland.
Doooeeeeg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!