CLAIRE-MALLORCA.reismee.nl

Afgelopen week

Afgelopen week is mijn moeder voor een weekje op Mallorca geweest. We hebben veel gezellige dingen samen gedaan en vooral ook veel gekletst! En.. natuurlijk Mallorca verkent..

Maandagavond zijn we samen El Arnal in geweest en hebben we lekker wat rond gekeken en een terrasje gepakt. Daarna zijn we naar een echte spaanse bar/ tapasbar geweest waar we lekker hebben gegeten en voetbal hebben gekeken. Wat een spaanse gezelligheid!

Woensdag hebben we fietsen in El Arnal gehuurd en zijn we van El Arnal naar de hoofdstad Palma gefietst. Een speciaal aangelegde fietstroute langs de kust tussen beide steden. Wat een mooie route, mooi plekjes/ strandjes en uitzicht op zee. De hoofdstad Palma is een mooie stad met ook een mooi oud gedeelte waarin je van die echte oude/ smalle steegjes tegen komt. Waar net een auto door kan rijden.... Met veel kleine winkeltjes en terrasjes. Dus natuurlijk even gewinkeld en genoten van terrasjes! Maar de tijd vliegt zo voorbij en dan moet je toch echt weer terug op de fiets naar El Arnal. Het fietsen zelf is erg prettig in de warmte aangezien er op Mallorca zo'n lekker windje heerst! S avonds bij Del Sol wezen eten, een anders restaurant van Wouter en Brigitte. Een mooi restaurant wat zich op de 1e etage bevind en dan ook een mooi groot balkon heeft met uitzicht op zee.

Vrijdag zijn we met de auto naar het klooster Lluc gereden. Jeetje, wat een smalle bergweggetjes. tja, en dan heeft Claire dus net hoogtevrees! Maar naar 5 van die bochten is de 6e toch echt weer hetzelfde. Dus het went... Die middag het klooster bekeken en intrek in onze kloosterkamer genomen. Mooi klooster en een leuke ervaring om een keer in een klooster te slapen. Alleen moet je wle om 23u op je kamer zijn en moet het stil zijn, geen feestje dus... Dus leuk voor een nachtje en dan heb je het ook wel gezien!

Zaterdag hebben we een route langs de kust door de bergen genomen. Zodat we nog wat mooie stukjes van het eiland zouden zien! Mallorca is absoluut een heel mooi eiland, nu in deze periode van het jaar ook erg groen en bloemerig! We zijn naar een leuk klein dorpje in de bergen gereden: Fornalutx. Een dorpje met veel smalle en groene steegjes, bloemen en sinasappel en citroenbomen. Echt een heel dromerig dorpje, echt de moeite waard om op Mallorca te bezoeken. Daarna met de auto verder gereden door de bergen en smalle straatje... Nou je kan het haast wel raden, een kleine aanreiding gehad waarbij zowel mijn spiegel als die van de andere auti eraf zijn gereden. De dochter van de bestuurder (Duits) kwam meteen wijzend op mij af dat ik te veel op hun rijbaan had gereden. Gelukkig bewijzen mijn foto's die ik van dit al heb gemaakt iets anders... Ik ben namelijk ook meteen op de plek van de aanrijding gestopt terwijl zij zijn doorgereden... hmmm... Ik baalde enorm dat dit me was overkomen aangezien ik in een auto van een ander reed! ik hooop dat het allemaal qua verzekering etc goed afloopt! Maar je kan je wel voorstellen dat ik wel even klaar was met die stomme weggetjes, we zijn dan ook meteen naar huis gereden. Daar hebben we Brigitte en de kids opgepikt en zijn we lekker naar het mooie strandje van Cala Pi gegaan en hebben lekker gezwommen. En ja zelfs Claire ging het water in! Wat een wonder.... not! Die tempraturen beginnen hier aardig te stijgen! savonds lekker zelf gemaakte tapas gegeten, door Brigitte! Heerlijk!

Ik vond het weekje dat me moeder er was erg gezellig en heb me dan ook prima vermaakt. Dit geld ook voor mijn moeder. Ze gaf aan een hele leuke week te hebben gehad en zeker nog eens terug te gaan naar Mallorca. Mallorca was toch niet zo toeristisch als ze had gedacht... En het was volgens haar toch echt wel een mooi eiland! Ik had dan ook wel een beetje moeite om haar zondagochtend, heeeel vroeg, op het vliegtuig te zetten!